Purjehdusloma alkaa tosiaan maanantaina. Sitä ennen vene piti saada lähemmäksi Hankoa.

Veneen siirto osa 1/3

Keskiviikkoiltana mies irrotti veljensä kanssa köydet ja lähti matkaan kohti Porkkalaa. Minä hain heidät sitten Porkkalan venesatamasta klo 23 ja ajoimme takaisin Helsinkiin.

Veneen siirto osa 2/3

Torstaina lähdimme autolla miehen ja minun veljeni kanssa Porkkalaan, jossa pojat astuivat veneeseen. Veneen nokka kohti Barösundia, minä lähdin autolla takaisin kohti Helsinkiä pysähtyen tosin Iso Omenaan ostoksille. Yhdeksän jälkeen kauppojen sulkeuduttua lähdin hakemaan poikia Barösundista. Ja taas takaisin kotiin.

Barösundin satamaan pääsee vain lossilla. Olen ollut monesti auton kyydissä lossilla, mutta kun sille piti itse ajaa, oli se muka jotenkin jännittävämpää.

Vähän ennen Barösundia on tuulivoimala, jossa on yksi tuulimylly. Se näytti niin yksinäiseltä, että siitä piti ottaa kuva. Metallisista tuulimyllystä tulee jostain syystä mieleen Maailmojen sota -elokuvan hurjan pelottavat tripodit.

Veneen siirto 3/3

Eilen illalla ajoimme kaksin Barösundiin, josta lähdimme moottori puksuttaen kohti Tammisaarta. Saavuimme Tammisaareen puolen yön aikoihin erittäin hämärässä. Onnistuimme saamaan viimeisen vapaan paikan poijulaiturista. En tiedä, mikä älynväläyksen puuttuminen meillä oli ollut, koska emme olleet ajatelleet, että voisimme jäädä Tammisaareen yöksi. Ei, me otimme taksin, joka vei meidät Barösundiin hakemaan omaa autoa, jolla ajoimme kotiin. No, vene on nyt kuitenkin Tammisaaressa odottamassa maanantaita, jolloin lähdemme kohti Hankoa ja tuntemattomia vesiä :)

Valoisassa piti ottaa vielä yksi kuva tuulimyllystä.

Toinenkin lossi sattui matkan varrelle.

Ilta oli lämmin, kannella oli mukava nauttia auringosta, jonka lasku oli upea.

Jätä kommentti

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )